
Ľudská práca
Svet sa stáva čoraz prepojenejšou globálnou „dedinou“. Na družinovke sa zamyslíme nad tým ako sa k nám dostávajú veci, ktoré každodenne využívame.
Cieľom aktivity je zamyslieť sa a nájsť informácie o tom, ako sa vyrábajú naše obľúbené veci alebo potraviny.
Každý člen družiny si na papier napíše jedlá, ktoré mu chutia, časť oblečenia, ktorú rád nosí alebo obľúbený predmet (kniha, mobil, počítač, lopta, …). Radca položí otázku, či sa deti niekedy zamýšľali nad tým, koľko času museli zamestnanci nejakej firmy vynaložiť na výrobu ich obľúbenej veci alebo jedla. Alebo či sa zaujímali o proces výroby a koľko ľudí bolo do nej zapojených. Pravdepodobne nikto sa tak podrobne nezaujímal o to, ako sa čo vyrába. Možno práve preto si tak málo vážime svoje veci, pretože si neuvedomujeme, koľko času a práce stojí za jednotlivými produktmi, ktoré na nás čakajú na policiach v obchodoch. Veľakrát si ani neuvedomíme koľko ďalšieho času (okrem času na výrobu vecí) museli naši rodičia stráviť v robote, aby zarobili dostatok peňazí a našu vysnívanú vec nám mohli kúpiť. Každý člen družiny dostane úlohy na doma, do ďalšej družinovky si pripraví krátky projekt o tom (nemusí odpovedať na všetky otázky):
- Ako sa vyrába môj obľúbený predmet alebo jedlo?
- Koľko ľudí sa zapojilo do výroby?Ako dlho sa vyrába?
- Koľko materiálov alebo surovín bolo potrebných na výrobu?
- Čo je všetko za tým, aby sa napríklad dostal chlieb až na váš stôl?