
Reklama
Spoznajte marketingové stratégie vytvorením reklamy niekoľkými spôsobmi. Aké prostriedky musíte použiť, aby bola vaša reklama účinná?
Pre koho: skauti/skautky, rangery/rangerky
Počet ľudí: 4 – 20
Materiál: Papier a pero/ceruzky pre každú skupinu
Trvanie: 60 minút
Cieľ: ukázať účastníkom ako na nás pôsobí reklama
Priebeh aktivity
Najskôr s účastníkmi diskutujeme o reklamách, ktoré videli.
- Čo všetko je reklama a kde ju môžeme vidieť?
- Aké postavy v nich vystupujú?
- Aké produkty ponúkajú muži, aké ženy?
Po krátkej diskusii rozdelíme účastníkov do skupín po štyroch.
Prvá úloha – vymyslieť najlepší slogan pre ich reklamnú spoločnosť
- Ktoré slová sú v slogane dôležité?
- Akú formuláciu zvoliť, aby bol slogan stále pravdivý no zároveň vyvolal pocit, že ich spoločnosť je o niečo kvalitnejšia ako ostatné?
Druhá úloha – vytvoriť námet na reklamu konkrétneho výrobku niekoľkými spôsobmi (výrobok si môžu zvoliť sami, alebo im ho určí radca)
Typy reklám:
- So serióznymi informáciami pre vlastnú potrebu (čo by si povedal o produkte blízkym/kamarátom)
- Ponuka pre nesprávnu cieľovú skupinu (reklama na vŕtačku zameraná na deti….)
- Reklama, ktorá vyvolá silné emócie
- Reklama, ktorá búra stereotypy (žena bude ponúkať futbalový dres, muž tablety do umývačky…)
Tipy na výrobok:
- Zdravá, ale zle chutiaca müsli tyčinka
- Veľmi drahý mobil
- Učebnica
- Mäsožravá rastlina vyžadujúca si špeciálnu starostlivosť
- Obyčajné granule pre psa
- …
Postupne predstavia svoju firmu sloganom a potom predvedú reklamy na konkrétny predmet. Ostatní zhodnotia, či reklama spĺňala podľa nich parametre a môžete spraviť aj hlasovanie, ktorá reklama bola podľa účastníkov najoriginálnejšia.
Diskusia
Reflexia samotnej aktivity
- Čo je cieľom reklamy?
- Aké prostriedky využíva reklama, môžeme povedať, že nás manipuluje?
- Pokladáte výrobky z reklamy za kvalitné?
- Prečo sa firmám oplatí drahá reklama?
- Aké sú klady a zápory reklamy?
Prepojenie do bežného života
- Je nejaká reklama, ktorá vás v novinách, televízii, rádiu ovplyvnila tak, že ste si daný predmet/službu kúpili? Čím to bolo?
- Mal kúpený výrobok vlastnosti aké popisovala reklama?
Reklama je v dnešnej dobe neprehliadnuteľná a stretávame sa s ňou každý deň. Často sa vďaka nej tiež dozvieme o produktoch, ktoré by sme inak nepoznali. Nabáda nás kúpiť si aj niečo čo reálne nepotrebujeme. Pred prípadnou kúpou si poriadne premyslime, či daný výrobok naozaj potrebujeme a využijeme. Treba sa naučiť kriticky posúdiť každú reklamu a nenechať sa zmanipulovať. Hlavne reklamné videá v televízii či v online priestore veľmi “útočia” na naše zmysly.
vytvorila Líška – Mária Gymerská
inšpirované knižkou HRY DO KAPSY IX (Neuman Ján, Tomeš Pavol)