
Dielničky inak
Dnešný svet je natoľko globalizovaný, že máme okolo seba veci takmer zo všetkých jeho častí. Overíme to spolu?
Príprava:
Materiály, ktoré sa dajú priradiť k rôznym častiam sveta (napr. pochutiny: káva/Brazília, Kolumbia, Keňa, Etiópia; mak/Česko, Slovensko, Turecko, Afganistan; sezam/India, Čína; čokoľvek po ruke…potraviny, oblečenie, drogéria z rôznych častí sveta).
Pomôcky na výrobu predmetov (nožnice, papiere, lepidlá, spinky, noviny, špagáty a pod.)
Cieľ: Cieľom aktivity je uvedomiť si prepojenosť celého sveta – veci okolo nás, ktoré bežne používame, sú z róznych krajín.
Priebeh: Na deti pri príchode do klubovne čaká švédsky stôl s výberom materiálov. Majú za úlohu s pomocou internetu zistiť, odkiaľ jednotlivé materiály pravdepodobne pochádzajú, a vybrať si z nich ľubovoľné dva až tri. Z nich potom vyrábajú akýkoľvek predmet, ktorý má vyjadrovať čokoľvek, čo majú dané dve až tri krajiny spoločné. Cieľom nie je jeden presný výrobok, ale skôr vyjadrenie toho, čo je spoločné pre krajiny, ktorých materiály pri práci použijeme.
Poznámka: Jednotlivé krajiny sveta sú rozdielne, ale je možné nájsť spoločné charakteristiky v rámci každého regiónu ako napr. Afrika, Blízky východ, Ázia, Latinská Amerika, atď.
– pri uvažovaní odkiaľ jednotlivé materiály pochádzajú je dobré zamyslieť sa aj nad spôsobom ich výroby a prepravy (dodržiavanie ľudských práv, znečisťovanie životného prostredia)